Mladenacka pogaca

Mesila sam je za cerkine i zetove Mladence. Pravila sam slicnu, mrsnu, a ova je posna.

Sastojci :
750 g brasna
350 ml mlakog sojinog mleka
50 ml ulja
35 g svezeg kvasca
2 kasicice soli
1 kasicica secera
100-150 g margarina

Umesati so u brasno. U sredini napraviti udubljenje, izmrviti kvasac, staviti preko njega kasikicu secera, a okolo sipati ulje, pa uz lagano dolivanje mleka, zamesiti testo. Mesiti dok ne dobijete glatko testo, a zatim pokriti i ostaviti da naraste. Kad se testo udvostruci, premesiti ga i podeliti na 6 loptica. Od 4 loptice razviti krugove za 2 cm manje od tepsije u kojoj ce se peci, a moja je precnika 28 cm. Stavljati krugove na papir za pecenje, premazivati topljenim margarinom, osim zadnjeg.
Iseci na 4 dela, ali ne skroz do kraja, neka ostane kao na slici.
Zatim iseci na ukupno 8 delova.
Kod cvet pogace bi sad svaki od ovih trouglova jednostavno prebacili unazad, ali ovde uzimati laticu po laticu i razlistavati kao na slici.
Kad smo to zavrsili, prebacimo zajedno sa papirom za pecenje u podmazanu tepsiju, a zavrseno razlistavanje izgleda ovako.
Sad od preostale dve loptice testa uzeti jednu, pa razviti krug. Ako imate onaj instrument za pravljenje mreze, bice vam lako, a ja nemam , pa sam ga sekla nozem.
Ovaj iseceni krug prebaciti preko preostale loptice testa, lepo oblikovati da sto vise lici na mrezu, pa staviti u sredinu tepsije. Meni bas nesto i nije uspelo da izgleda kako sam zelela.
Pokriti pogacu i ostaviti je da narasta oko pola sata, onda ukljuciti rernu na 200 stepeni. Za to vreme pogacu premazati topljenim margarinom
Peci je oko 40 minuta na 200 stepeni.
Pecenu je opet mozete premazati topljenim margarinom.
Ono sto bih sad izmenila kad bih je mesila je, da bih testo podelila na 5 delova, od 4 bih radila kao u receptu, a onu petu bih podelila na dva dela za sredinu, jer mi se cini da mi je previse "nabudzena " :) .








Коментари

Популарни постови са овог блога

Posna baklava bez kora

Posna pizza za post na vodi

Posna pita sa visnjama i grizom

Kuvani griz kao posna poslastica

Posna lisnata pogaca od uvijenih spirala / Fasting puff cake of twisted spiral