Zokina pogaca, moja vasilica

Odavno merkam pogacu  moje FB prijateljice Zorice , blog je Cooking with Zoki i konacno sam je mesila. Malo sam izmenila, mi stare domacice volimo da damo svoj pecat onome sto radimo, kao sto je to i Zoka ucinila. Mozda nije lepa kao njena, ali je bila vrlo ukusna i meka. Povod je bio Srpska nova godina, pa se moze reci da je ova pogaca bila i vasilica u nasoj kuci.

Sastojci :
800 g brasna
40 g svezeg kvasca
1 kasicica secera
2 kasicice soli
400 ml mlakog mleka
100 ml jogurta
50 ml ulja
1 jaje za testo i jedno za premazivanje
oko 200 g sitnog sira

Podmesiti kvasac u mlakom mleku sa kasicicom secera i malo brasna. Kad kvasac nadodje, zamesiti testo sa brasnom pomesanim sa solju, jogurtom, uljem i jednim jajetom. Pokriti ga i ostaviti da naraste. Kad testo naraste, premesiti ga. Ja sam ga podelila na 24 loptica. Od svake loptice razvijati elipse , kao za pekarske kifle i stavljati po kasicicu sira.

 Urolati i ukoso preseci na dva dela.
U tepsiju br.28 stavljati polovine na papir za pecenje, tako da  ovi delovi gde je sir budu okrenuti na gore i ka ivicama tepsije.
Kad ste poredjali prvi red, redjajte drugi, kao na sledecoj slici.
Ostatke testa poredjajte u sredinu pogace.
Pokriti pogacu i ostaviti je da malo raste. Rernu zagrejati na 200 stepeni, a pogacu pre pecenja premazati umucenim jajetom.
Peci je oko 45 minuta, a kad dobije lepu boju, da ne bi pregorela (zbog sira) i da bi zadrzala lepu boju, pokriti je folijom ili papirom za pecenje. Ja sam, cini mi se, malo zakasnila sa time :)
Da, zaboravila sam da kazem, da u jednu od rolnica stavite paricu, ako je mesite za Bozic ili Srpsku Novu :)







Коментари

Популарни постови са овог блога

Posna baklava bez kora

Posna pizza za post na vodi

Posna lisnata pogaca od uvijenih spirala / Fasting puff cake of twisted spiral

Posna pita sa visnjama i grizom

Jedna sasvim obicna pogaca