Top karamel torta

Recept je star preko dvadeset godina, dobila sam ga od jedne prijateljice sa kojom sam ovu tortu često pravila u mladosti, jer tada nije bilo ovih savremenih staticnih miksera. Onda sam recept izgubila i proslo je mnogo godina, pa me je Karamel torta koju sam skoro pravila podsetila na ovu tortu, nabavila sam recept i sada, kao iskušna domaćica, toliko sam ga promenila da ga smatram svojim autorskim delom. Odmah ću vam reci mane ove torte. Mora se čuvati na hladnome, jer su kremovi meki, a ja nisam želela nikakve učvršćivace, ali je zato zgodna za zamrzavanje. Meni je ova torta tako legla, znate, to se u mojim godinicama retko desava…Dakle, da počnem.

Potrebno je:
Za koru:
6 jaja
6 kašika šećera
10 kašika mlevenih oraha
2 kašike brašna
Za prvi fil:
300 g mlevene plazme
1 margarin (puter)
250 g prah šećera
12 žumanaca
100 g bele mlecne čokolade (može i za kuvanje)
Za drufi fil:
6 belanaca
400 g šećera
3 kašike meda
Za treći fil:
6 belanaca
450 g šećera
Za dekoraciju:
200 g šećera


Umutiti 6 jaja sa šećerom, dodati orahe i brašno i lagano izmešati. Peći u rerni zagrejanoj na 200° 20-25 min. u plehu dimenzija 22x35, na papiru za pečenje.

Prvi fil:

Umutiti margarin ili puter sa šećerom u prahu, dodati žumanca, umutiti, pa dodati plazma keks. Dobro izmešati i dodati topljenu čokoladu. Posto imam svoju proizvodnju jaja, koristim bez straha živa žumanca, ali vi ih možete sa šećerom skuvati na pari.


Drugi fil:


6 belanaca umutiti sa šećerom da bude čvrsto, pa lagano dodati tri kašike vrelog otopljenog meda i nastaviri sa mućenjem još malo, oko 5 min.

Treći fil:

6 belanaca umutiti sa 150 g šećera. Posebno na vatri otopiti 300 g šećera. Kad se šećer potpuno otopi, postepeno ga dodavati u umućeni belanac uz neprestano mućenje. Nastaviti sa mućenjem oko 5 min. U sud gde se topio šećer naliti malo vode da provri i ovim serbetom popskati pečenu koru za tortu.

Filovati:kora, fil sa plazma keksom, beli krem, karamel krem. Karamel krem je tezi od belog, ali ovakav redosled filovanja daje draz ovoj torti.

Za dekoraciju torte otopiti 200 g šećera, pa sa njime praviti sare na alu-foliji i posle ih staviti na tortu. Ja nisam bas neki umetnicki tip, ali je sve ispalo drazesno, bas kako sam htela!

Prijatno!



Коментари

Популарни постови са овог блога

Posna baklava bez kora

Posna pizza za post na vodi

Posna pita sa visnjama i grizom

Kuvani griz kao posna poslastica

Posna lisnata pogaca od uvijenih spirala / Fasting puff cake of twisted spiral