Podvarak

Kad sam otvarala ovaj blog, namera mi je bila, izmedju ostalog da postavim recepte za sva jela koja kuvam, za mlade domacice koje se uce, jer, u mojoj mladosti nije bilo ni casopisa, ni emisija na TV-u, a naravno ni interneta, tako da smo imali nase majke i Kuvare na raspolaganju. Meni licno nije bilo bas lako, tako da bih zelela da ono sto sam naucila tokom godina prenesem i vama koji me pratite.

Podvarak

Zima je skoro prosla, a ja vam nisam pricala kako se sprema podvarak u mom kraju. Nekad mi je to bilo komplikovano i iziskivalo mnogo vremena, ali sam tokom godina naucila da ga spremam, lagano, bez opterecenja. Podvarak je jelo cesto na srpskim trpezama, posebno o praznicima.

Potrebno je:

1 veca glavica kiselog kupusa 1,5-2 kg

1 kg tri vrste mesa ( suva svinjska rebarca, krmenadle i kao trece mozete uzeti pileci batak ili junece meso)

1 glavica crnog luka

2-3 cesnja belog luka

zacini: suvi zacin, biber, lorberob list, crvena sitna slatka paprika i crvena ljuta tucana paprika

1 suva ljuta papricica, ako volite ljuto

ulje



Glavicu kupusa iseci na cetvrtine i isprati hladnom vodom ako je previse kisela. Iseckati sto sitnije mozete. Glavicu crnog luka takodje sitno iseckati i prziti na ulju dok ne porumeni. Dodati iseckan kupus i prziti dok ne ispari njegova voda. Zatim naliti mlakom vodom, poklopiti i dinstati na tihoj vatri oko 1 sat. Ako imate supu mozete dolivati i nju umesto vode. Onda dodati sve zacine ovim redom: suvi zacin, biber, sitno iseckan beli luk, 1 kasicicu slatke sitne crvene paprike i 1 kasicicu ljute tucane crvene paprike i 2-3 lorberova lista. Sve dobro izmesati, po potrebi doliti vodu i rasporediti meso tako da bude pokriveno kupusom. Poklopiti i dinstati na tihoj vatri jos oko 1 sat. Zatim zapeci u rerni na 200 c jos oko 1 sat vremena. Kad dobije lepu koricu odozgo i kad uvri skoro sva njegova voda, onda je gotov.

Podvarak je gurmansko jelo, treba da bude i masan i kiseo i ljut, tako da ga mozete spremati i na masti.

Коментари

Популарни постови са овог блога

Posna baklava bez kora

Posna pizza za post na vodi

Posna pita sa visnjama i grizom

Kuvani griz kao posna poslastica

Posna lisnata pogaca od uvijenih spirala / Fasting puff cake of twisted spiral